Meksykańskie dzieci wkrótce pożegnają się z reklamami ulubionych słodyczy

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chocolate.jpg

Foto: commons.wikimedia.org

Prezydent Meksyku kontynuuje plan poprawy kondycji zdrowotnej swoich obywateli, tym razem koncentrując się na najmłodszej grupie społeczeństwa. W ramach niedawno przedstawionej Narodowej Strategii Zapobiegania Otyłości i Cukrzycy państwo zamierza zwalczać reklamy promujące niezdrowe nawyki żywieniowe.

Najprawdopodobniej w styczniu pierwszy raz w historii Meksyku telewizja wyodrębni „dziecięcy czas antenowy”. Od poniedziałku do piątku w godzinach 14:30-19:30 oraz w soboty i niedziele od 7:00 do 19:30 nie będzie można emitować reklam słodyczy, przekąsek i słodkich napojów. Dotyczy to również reklam wyświetlanych w kinach.

Zachęcanie do kupna danego produktu nie będzie takie proste. Aby dany towar mógł być reklamowany, będzie musiał spełniać normy ustalane przez Ministerstwo Zdrowia. Każdy artykuł już niedługo będzie zawierał specjalny znak jakości żywienia. Na opakowaniu znajdzie się informacja o szczegółowej zawartości kalorii w odniesieniu do dziennej zalecanej dawki – nie będą to, tak jak do tej pory, dane podawane w miligramach czy gramach.

Przewiduje się, że dzięki tym zmianom dzieci w wieku 4-9 lat zobaczą o 39% mniej reklam produktów o wysokiej zawartości tłuszczu i cukru – szacuje się że w grupie wiekowej 10-15 lat będzie to 28%.

Ministerstwo Zdrowia uważa, że wejście w życie nowej ustawy pozwoli na zaoszczędzenie 48 miliardów pesos (ponad 23 miliardy złotych), które zostałyby przeznaczone na leczenie obecnych i przyszłych chorych na cukrzycę, raka piersi, choroby układu krążenia i choroby zwyrodnieniowe stawów.

Źródła:

http://www.24-horas.mx/retiran-publicidad-de-comida-chatarra-de-la-tv/

http://www.eluniversal.com.mx/nacion-mexico/2013/sacaran-de-la-tv-comida-34chatarra-34-962867.html

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: